A 2007-2008-as őszi félévre ERASMUS ösztöndíjat nyertem Belgiumba, Kortrijkba. A város nem is kicsi, nem is nagy: pont jó. A 't Hoge 41.-ben lakom évfolyamtársnőmmel Zórával, és egy lengyel párral Marcinnal és Monicával. Ebben a blogban a mindennapjaimról, gondolataimról és érzéseimről olvashatsz. Fényképekkel is megpróbálom majd bemutatni a jelenlegi környezetemet, barátaimat, így ha majd hazamegyek és megkérdezi valaki hogy milyen volt a félévem, ne merüljön fel a probléma: Hol is kezdjem...?

szerda, szeptember 19, 2007

09.19. - Belgoscopie


Nagyon foghúzva mentem ma be a reggeli előadásra, mert nem terveztem a Belgoscopie nevű tantárgyat felvenni. Azt hittem unalmas történelemóra lesz. De nem! A tanár egy eszement arc, nagyon jól beszél angolul, de azt hiszem ezt már nem is érdemes megemlítenem az eddigi tanárok ismeretében. Ismét csak a követelményekről esett szó, aztán egy kicsit belement a tantárgyba, egy kicsit mesélt Belgium történelméről, de nem ám száraz unalmas és lassú előadásmódban, hanem nagyon érdekes volt, és ez azért nagy dolog, mert nem a szívem csücske a történelem. Ezek a tanárok aztán értik a dolgukat. Elmondta a fószer, hogy egy nagyon régi középiskolában tanított egyszer, ahol egyik alkalommal rábukkant egy nagyon régi szekrényre, ahol nagyon régi könyvek voltak egymás hegyére-hátára górva, mintha csak könyvégetés előtt lettek volna. Belenézett párba, és talált egy szintén nagyon régi és feltehetően nagyon drága atlaszt. Kapva kapott az alkalman, és elcsente magának, de ki is javította az előbbi kifejezést: megmentette a könyvet. Jogos. Ugyanígy tett még néhánnyal, mint például a La Fontaine egyik nagyon régi kiadásával. Tetszett ahogy ezt a sztorit előadta. Úgyhogy az előadás közben/után eldöntöttem, biztosan be fogok járni erre a tantárgyra, még a pénteken is lesz. Lehet hogy pár témakör unalmas lesz számomra, de van egy-két dolog, ami újfent érdekel.

Délután:

Hogy mekkora marha vagyok! Sikeresen megnyitottam egy msn-en terjedő vírust. Eztán persze azt se tudtam hogy hová kapjam a fejem, hirtelen ez a sz@r mindenkinek elküldte a fájl-t aki az msn-listámban szerepel. Magyarázkodhattam. Ez volt a kisebb probléma. A nagyobb az irtás volt. Szerencsémre itt lakik velünk Marcin, a legyel srác, aki informatika szakra jár, így rendbetette a gépemet fél órán belül. Nekem meggyógyult a gépem, ő meg gazdagabb lett két puddinggal. :)

Nincsenek megjegyzések: