A 2007-2008-as őszi félévre ERASMUS ösztöndíjat nyertem Belgiumba, Kortrijkba. A város nem is kicsi, nem is nagy: pont jó. A 't Hoge 41.-ben lakom évfolyamtársnőmmel Zórával, és egy lengyel párral Marcinnal és Monicával. Ebben a blogban a mindennapjaimról, gondolataimról és érzéseimről olvashatsz. Fényképekkel is megpróbálom majd bemutatni a jelenlegi környezetemet, barátaimat, így ha majd hazamegyek és megkérdezi valaki hogy milyen volt a félévem, ne merüljön fel a probléma: Hol is kezdjem...?

hétfő, szeptember 17, 2007

09.17. - Netbank, Francia, Fűtés

Miután egy órája próbálom elutalni a sulinak a szálláspénzt a netbankon keresztül, most egy kicsit pihizek és megiszom végre a kávémat. :S Történt ugyanis, hogy a devizaátutalásban nagynehezen bepötyögtem az átutalási adatokat, amiket innen-onnan meg kellett találni, ahonnan természetesen nem működött a ctrl+c, ctrl+v billentyűparancs. Így maradt a pötyögés. Az ellenőrzések után rányomtam hogy rendben, ekkor egy üres képernyő jelent meg a szöveggel: 10 percig nem használta a Netbankot, így biztonsági okokból a rendszer kiléptette. Fuck! Na jó, lépjünk be újra. Ekkor hiába vártam az újabb biztonsági intézkedést, az sms-kódot, csak negyed óra múlva küldték. Mostmár sejthető hogy mi volt a kedves rendszer reakcója: ugyanaz mint az előbb, hiszen eltelt az a nyüves 10 perc. Kisvártatva kaptam hirtelen 5 sms-t különböző kódokkal, úgyhogy szuper! Igazság szerint egyik se érvényes, úgyhogy most megkíséreltem az ismételt belépést, és most várok... Lassan a kávém is elfogy, én meg kezemet-lábamat töröm, hogy közel 300 eurótól szabaduljak meg. Könnyű az élet az elektronikus bürökráciában! :S
... Végülis, kisvártatva és még néhány sms után sikerült elküldenem a pénzt. Mostmár csak az a kérdés, megkapják-e? :)

Délután a városházán egy kis előadás volt mindenféle nagyfejessel, elhangzottak a szokásos "üdvözlünk titeket, ... érezzétek jól magatokat... ésatöbbi", egy magyar prezentációt is láthattunk sok vicces képpel, egy kis tánci-tánci, aztán jött a lényeg: az állófogadás. Fehér száraz bort szolgáltak fel, csapolt sört és az asztalokon sajt és szalámi volt felkockázva. Mivel mindez ingyen volt is szinte korlátlanul, kihasználtam hogy végre jó bort ihatok Belgiumban. És mivel olyan sűrűn újratöltögette a felszolgáló hölgy a poharamat, így elfogyott 3 pohárral. Tehát jó hangulatban mentem a francia órára. Ott egy nagyon tündéri tanárnő fogadott, ugyan flamandul mondott instrukciókat, de csak néha-néha szólalt meg flamandul. Egyébként a többiek felnőttképzésen résztvevő belgák, javarészük bizony jobban tud beszélni franciául, mint kezdő. Én is hasznát vettem az otthon tanultaknak, mert anélkül bizony egy kukkot sem értettem volna. Szerencsénkre volt egy nő, aki 23 éve él itt, egyébként győri. Úgyhogy sokat segített nekünk, tolmácsolt egy-két nehezebb szót, és szünetben meghívott mindket egy kólára is. Mellesleg itt a suli egyik aulaféle részében szokták a szünetet tölteni az itt tanulók, és büfé is van ám, egy pultos itatja a népet mindenféle jóval. Komolyan nem gondoltam volna, hogy a nyelvórák szüneteiben csak úgy elsörözgetnek a belgák. Pedig ez így van. :) Mókás. Sajnos még mindig nem sörözöm, bár kezdem bánni. ;)
Aztán hazaérve, átfázva, elázva az fogadott, hogy VAN FŰTÉS! Eleinte bosszankodtam egy kicsit, mert csak a közös helyiségeké volt meleg, a szobákban lévő fűtőtestek hidegek maradtak. Aztán nemrég ezek is elkezdtek működni, úgyhogy most nagy az öömébodottá! :D

A Stadhuis-ban:

Francia:

Nincsenek megjegyzések: