A 2007-2008-as őszi félévre ERASMUS ösztöndíjat nyertem Belgiumba, Kortrijkba. A város nem is kicsi, nem is nagy: pont jó. A 't Hoge 41.-ben lakom évfolyamtársnőmmel Zórával, és egy lengyel párral Marcinnal és Monicával. Ebben a blogban a mindennapjaimról, gondolataimról és érzéseimről olvashatsz. Fényképekkel is megpróbálom majd bemutatni a jelenlegi környezetemet, barátaimat, így ha majd hazamegyek és megkérdezi valaki hogy milyen volt a félévem, ne merüljön fel a probléma: Hol is kezdjem...?

péntek, augusztus 31, 2007

08.31 - Shopping



Ismét kitaláltak nekünk valamit a tanárok: bevásárlóközpontba mentünk délután, ott oldottunk meg néhány feladatot csapatban. Megtaláltam a Carrefour-t is, ami várakozásaim ellenére sajnos nem volt annyira olcsó mint Lyonban.
Most kicsit pihenek, mert sokat tekertünk ma.
Olvasom azokat a beszámolókat, amiket azok a volt-ERASMUSos diákok írtak, akik előttem voltak itt. Már olvastam őket ezelőtt is, de ez most más. Most itt vagyok, látom élőben a fényképen látott házakat, utcákat, tereket, szobrokat. Jó érzés. Remélem mindenki megtapasztalja majd aki megpályázza ezt a programot.

este:

Beszéltem Anyával, mondta hogy megkapta a levelet az iratokkal, amit nemrég küldtem neki. Fel volt bontva. Pedig ott zártam le a postán, és direk a legbiztonságosabb mindenfélével adtam fel, nem véletlenül került 8 euróba. Erre felbontottan érkezik. Nagyon dühös vagyok. Szerencsére hiánytalanul megkapta az összes iratot, mivel nyugdíjasszelvények, halotti dokumentumok és önkormányzati papírok voltak benne, valószínűleg ezekre nem volt szüksége a kíváncsiskodónak. Látszik miért nem érdemes pénzt küldeni így. Az is elképzelhető, hogy ha minden extra nélkül adom fel ezt a levelet, senkinek nem jutott volna eszébe felbontani Anya előtt. Így meg igen. Ismerve a Magyar Postát, rájuk gyanakszom, de mostmár ennek nem lehet utánajárni. :S
Mielőtt átmentem volna a Big Brother házba Zórával, egy kicsit leragadtunk a lengyel lánnyal csacsogni. Tanultam egy csomó lengyel kifejezést, amit persze csak fonetikusan tudok még leírni. Jókat nevettünk egymás nyelvbotlásain, főleg a nyelvtörők gyakorlásakor.
Aztán néhány pohár Sangria és bor után átruccantunk a többiekhez. Sajnos minden alkalommal kint ülünk az udvaron, és éjszaka azért tud már hideg lenni. Szerintem néhány hét múlva már a konyhában lesznek a bulik.

Nincsenek megjegyzések: