A 2007-2008-as őszi félévre ERASMUS ösztöndíjat nyertem Belgiumba, Kortrijkba. A város nem is kicsi, nem is nagy: pont jó. A 't Hoge 41.-ben lakom évfolyamtársnőmmel Zórával, és egy lengyel párral Marcinnal és Monicával. Ebben a blogban a mindennapjaimról, gondolataimról és érzéseimről olvashatsz. Fényképekkel is megpróbálom majd bemutatni a jelenlegi környezetemet, barátaimat, így ha majd hazamegyek és megkérdezi valaki hogy milyen volt a félévem, ne merüljön fel a probléma: Hol is kezdjem...?

szerda, november 28, 2007

11.27. - Sarah Bettens


Fent látható az éjszakai Brüsszel, lent pedig a koncert képeiből:



Végülis elmentem a koncertre, bár az utazást kiadós ágyban fekvés előzte meg. Aztán bicajjal az állomásra, ott elcsíptem egy közvetlen járatot egyenesen Brussel Central-ig. A belváros egyszerűen gyönyörű este. Minden kivilágítva, karácsonyi hangulat az utcákon és a tereken. Na meg az a rengeteg túrista. Furcsa érzés volt ott mászkálni a sok különböző nyelvet hallva, emberek túrista könyveket lapozgattak még sötétben is. Egyáltalán nem éreztem magam túristának. Tudtam hová megyek, tudtam meddig maradok ott, és hogy megyek "haza", ami ugyancsak itt van még Belgiumban. Hogy mi ebben az érzésben a furcsa? Az, hogy az első néhány hétben, talán hónapban túristának éreztem magam. Persze most is fényképezek, de olyan ismerősek a házak, az utcák, a terek. Akárhol is járok az országban, ismerős hangulatba ütközöm, és már nem érzem, hogy egy másik országból jött látogató vagyok, aki egy röpke vakáció után már távozik is. Közelítve a Grote Markt-hoz cimbalom muzsikát hallottam, ezt a hangzást már messziről felismerem. Megálltam pár pillanatra, és elszorult kissé a szívem, milyen jó is volt zenélni. De ez már másik téma. Az Ancienne Belgique koncerthelyre érve nagy tömegbe botlottam. Mindenki a teltházas Sarah Bettens koncertre várt. Furcsa érzés volt, hogy eddig az ismerőseim nem is ismerték ezt a nevet, és most több száz rajongó várta a koncert kezdetét. Megvolt a "check-in", aztán a várakozás a koncertterem kapujánál. Az egyik ajtónál állt meg az összes nép, pedig a másiknál is állt egy SzekuRicsi. Na gondoltam én a tömeg szélére állok, aztán meglátjuk mi lesz. Jól tettem, a másik Ricsi is kinyitotta az ajtóját, aminek következtében az elsők között léphettem a helyiségbe, és azonnal az első sorban találtam magam. :D
A félórás előzenekar egy nagyon tehetséges énekesnőt szólaltatott meg. Kár hogy mindenki, én is, a Bettens lányra vártunk. De szívesen hallgatnám legközelebb őt is.
A koncert kezdetén már nagyon jó volt a hangulat, ez a nő érti a dolgát. Minden szám között gitárt cserélt, és nem felejtette el megköszönni egy "dank u vel"-lel a tapsot. Játszott néhány régi K's choise nótát is, ezeken mégjobban tombolt a közönség. Beugrott a tömegbe is, na ehhez szerintem kell egy kis bátorság. A zenekar nagyon jó volt, nekem főleg a dobos tehetsége ütötte meg a fülemet, de ennek a nőnek még élőben is tökéletes a hangja. Na ennyit a magasztaló szavakból. Hála égnek pont időben lett vége a koncertnek, és elértem a közvetlen járatot Kortrijkba.
Mindent összevetve nagyon örülök hogy elmentem erre a koncertre. Ma reggel felébredtem, és egyszerűen ramatyul éreztem magam. Úgy begyulladt a jobb szemem, hogy csak na! Sebaj, talán holnap az egyik fülem esik le. :D Ja, a náthából is meg kéne gyógyulni, úgyhogy most először erre gyúrok, aztán lesz a szemem. De nincs ám sok időm, mert szombaton Luxemburg. :S

... És végül itt egy link, aki szeretne igazán kellemes zenét hallgatni:
http://www.fabchannel.com/sarah_bettens_concert

Nincsenek megjegyzések: