A 2007-2008-as őszi félévre ERASMUS ösztöndíjat nyertem Belgiumba, Kortrijkba. A város nem is kicsi, nem is nagy: pont jó. A 't Hoge 41.-ben lakom évfolyamtársnőmmel Zórával, és egy lengyel párral Marcinnal és Monicával. Ebben a blogban a mindennapjaimról, gondolataimról és érzéseimről olvashatsz. Fényképekkel is megpróbálom majd bemutatni a jelenlegi környezetemet, barátaimat, így ha majd hazamegyek és megkérdezi valaki hogy milyen volt a félévem, ne merüljön fel a probléma: Hol is kezdjem...?

hétfő, november 12, 2007

11.12. - Speed

Ahogy az kell, hétfő esti franciaóra után valahogy mindig átveszem a tanárnő pörgését, és egy kicsit felgyorsulok én is. Úgyhogy ilyenkor kissé megbarátkozok a hétfő gondolatával, pláne hogy már nincs sok belőle. Főztem húslevest, a legyelek pedig büszkén bejelentették, hogy ez az egyik híres nemzeti ételük. De! Próbáltam rávilágítani, hogy ők biztosan másképp csinálják egy kicsit, meg ez mellesleg a mi hazánk finomsága is. :) Furcsa mennyi lengyel szó hasonlít a magyarra. Amikor Monika megpróbálta elmagyarázni nekem, mi az a pietruszka, rögtön rávágtam: ja, a petrezselyem. Akárcsak a kukorica, az a szó is nagyon hasonlít. (kukurydza)
Ma egyébként két belga is szóbaelegyedett velem. Reggel egy belga csaj figyelt fel rá, hogy magyarul beszélünk, felismerte az "igen"-t. A bátyja Gyöngyöstarján van éppen. Ígyhát dumáltunk egy csomót. (illetve egy tízperces szünetnyi időt)
Aztán ma a GB-ben megszólított az egyik árufeltöltő, megkérdezte honnan származom. Valószínűleg hallotta, hogy a beszédünk hangzása egy cseppet sem hasonlít az ittenire, gondolom bajban volt a beazonosítással. Kérdezte hogy erasmussal vagyok, hogy hogy tetszik a suli, meg úgy összességében Belgium. Úgy látszik érdekli a belgákat, mi a véleményünk róluk, és nagyon megörülnek annak az udvariassági formulának, hogy itt olyan barátságosak és segítőkészek az emberek. Ha nem is lennének azok, akkor is ezt illik mondani ilyenkor általában, de tényleg azok, tisztelet a kivételnek, olyan mindig van. :)
Na úgyhogy a vidám napom után beteszek egy filmet megiszok egy meggyes-sört, és megpróbálok lecsengeni.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Te jányzó, Hát majd hozzál nekem is meggyes söröcskét na meg amit beszéltünk ;) Pusza Sági Betty