A 2007-2008-as őszi félévre ERASMUS ösztöndíjat nyertem Belgiumba, Kortrijkba. A város nem is kicsi, nem is nagy: pont jó. A 't Hoge 41.-ben lakom évfolyamtársnőmmel Zórával, és egy lengyel párral Marcinnal és Monicával. Ebben a blogban a mindennapjaimról, gondolataimról és érzéseimről olvashatsz. Fényképekkel is megpróbálom majd bemutatni a jelenlegi környezetemet, barátaimat, így ha majd hazamegyek és megkérdezi valaki hogy milyen volt a félévem, ne merüljön fel a probléma: Hol is kezdjem...?

szombat, december 15, 2007

12.15. - Karácsonyi hangulat

A napokban ha tehettem, bementem a belvárosba körülnézni, vásárolgatni és csak úgy magamba szívni egy kis karácsonyi hangulatot. Kortrijk ilyenkor varázslatos. Fel van díszítve az egész város, este sötétedés után kigyúlnak a fények, és a karácsonyi izzók apró fényei bevilágítják még a legeldugottabb utcákat is. Nem találtam túl sok giccset a városban, nagyon jó ízlésre vall a városdekoráció. Semmi mikulás, hóember, színes villogó égők. Oké, ez is hozzátartozik az ünnephez, azt hiszem egy kis giccsre minden embernek szüksége van, még annak is, aki ezt nem ismeri be. És jön a karácsony, és ilyenkor megkapjuk kamatostul. Elismerem, nekem is szükségem van erre. A városban sétálva, az ismeretlen arcokat nézve, az általam ismeretlen illetve épphogy ismert és kevés emléket hordozó utcákban sétálva olyan könnyű volt a feledésbe burkolózni. Az utcán halkan, de éppen észrevehetően szólt a karácsonyi dal az utcai hangszórókból (na ez itt nagyon jól meg van oldva).
Sétáltam, és elképzeltem milyen lesz az a karácsony, ami miatt most olyan gyermeki karácsonyi várakozásom van. A fát már délelőtt felállítjuk, apa a konyhában főz, a halászlé illata már az egész lakást belepi. Én a karácsonyfa díszeket szedegetem elő, és rakosgatom a fára, anya meg takarít. Este jön a vacsi: halászlé, majonézes krumpli sülthallal és sülthusival, és aki még ezekután is éhes, jöhet a töltöttkáposzta. Ehhez finom édes muskotálybor, egy kis krémlikör, és jóízű beszélgetés, aztán jöhet a karácsonyfa megrohamozása, és az ajándékpapírok csörgése. Mindenki boldog, csillognak a szemek, és estefelé levetődünk a tévé elé, mert ilyenkor adják a legjobb filmeket. Együtt a család. :)
Kortrijk belvárosában sétálva olyan könnyű volt a feledésbe burkolózni. Boldog lettem, és nagyon hálás ezekért a gondolatokért. Nagyon jól ismerem a karácsony marketinges manipulatív oldalát, de most talán ez az, ami egy kicsit engem is manipulált, és most erre volt szükségem.

Nincsenek megjegyzések: