A 2007-2008-as őszi félévre ERASMUS ösztöndíjat nyertem Belgiumba, Kortrijkba. A város nem is kicsi, nem is nagy: pont jó. A 't Hoge 41.-ben lakom évfolyamtársnőmmel Zórával, és egy lengyel párral Marcinnal és Monicával. Ebben a blogban a mindennapjaimról, gondolataimról és érzéseimről olvashatsz. Fényképekkel is megpróbálom majd bemutatni a jelenlegi környezetemet, barátaimat, így ha majd hazamegyek és megkérdezi valaki hogy milyen volt a félévem, ne merüljön fel a probléma: Hol is kezdjem...?

hétfő, január 14, 2008

01.14. - Hupikék Törpikék


Több okból is írok most, és több okból is nem írtam eddig. Most se lesz hosszú bejegyzés ez, de kell. Kedves volt-irodalom tanárnőm egy aranyos képeslappal emlékeztetett engem arra, hogy ma 50 évesek a Hupikék Törpikék. Ez jelentős dolog, mert egy meghatározó eleme volt gyerekkoromnak, és mert ugye itt vagyok Észak-Belgiumban, és ugye talán még most is itt élnek a környéken ezek a kis törpök a gombaházikóban, persze nem látjuk őket, mert marha kicsik. :D Tehát boldog szülinapot törpök!
Ennél mégnagyobb öröm az volt, hogy Dana barátnőmnek ma volt az államvizsgája, és négyest kapott. Ebben a pillanatban valószínű már megy a dínom-dánom náluk, sajnos ezúttal nélkülem, de az tény hogy nagyon büszke vagyok az immáron diplomás Danára. ;)
Másik ok hogy írok, illetve ez ok volt arra is hogy nem írtam: meglátogatott Kriszti a hétvégén. Nagyon jól esett hogy láthattam őt, kaptam egy nagy szelet Magyarországot így a félévem végre, és megannyi élménnyel lettem megint gazdagabb. De erről és még sok másról később, mert van mit meséljek, vannak képek is, nem is kevés.
Mivel a beadandó feladatok teljesítését meglehetősen ellinkeskedtem ezidáig, az utóbbi hétvégém másik szereplője a laptopom volt, és a billentyűzet püfölés. A Focus on Europe érdekfeszítő kérdőívét ma küldtem el, a Global Issues még hátravan péntekig, ma volt egy francia vizsgám ami bizony nem izzasztott meg, de a holnapi 3-4 órás üzleti angol és a holnap utáni szóbeli és írásbel flamand már bizonyára meg fog.
Egy kicsit kezdek besokallni a 2-4 órás alvásoktól/éjszaka, így most úgy éreztem, hogy pihenés képpen életjelet adok magamról, meg végre egy kicsit magyarul is gépelek, mert az bizony sokkal-sokkal jobban esik, mint az angol. :) Bár az is lehet, hogy az Európai Unió fényezésével, funkciójának, összehasonlításoknak és a globális problémáknak a körüljárásával volt már tele a hócipőm. Most jól esett egy kicsit az ékezetes betűket is koptatni a billentyűzeten. :)
Mindjárt nekiállok/ülök angolozni, ez a része a tanulásnak kellemesnek mondható. Remélem haladni fogok vele.
Jó éjszakát mindenkinek, aki éppen alváshoz készülődik az helyettem is aludjon, Kriszti meg vigyázzon magára a levegőben hazafelé, Dana meg legyen olyan jókedvű a mai diploma-ünneplésen, mint még soha. És végül de nem utolsó sorban jó éjszakát a még egy darabig nélkülem elalvó Lacinak.

Nincsenek megjegyzések: